Didier Drogba: "Innan jag flyttade till Galatasaray pratade jag med Mourinho"

 
Elfenbenskusten stjärnan medgav att hans beslut att flytta till Galatasaray påverkades av hans tidigare tränare, Jose Mourinho.
 
Galatasarays nya signering, Didier Drogba, har avslöjat att innan han accepterade en flytt till Turkiet pratade han med sin förra tränare Jose Mourinho.
 
Den förra Chelsea stjärnan sade tidigare i veckan att han var glad över att ha flyttat till en klubb i Europa efter sin korta och olyckliga tid i Kina.
 
I Galatasaray kommer Drogba att spela med sin landsman Emmanuel Eboue, som han också gick till för rådgivning tillsammans med Mourinho.
 
"Innan jag signerade pratade jag med Eboue jättemycket. Jag pratade med Mourinho och några andra killar också" sa Drogba till Galatasaray TV.

Skriv en kommentar