Gareth Bale: "Jag skulle verkligen vilja vara hälften så bra som Ronaldo är"

Efter sin imponerande prestation mot Norwich har den 23-årige stjärnan hyllat den portugisiska Real Madrid stjärnan, som han tidigare beskrev som sin idol.

Tottenhams stjärna Gareth Bale har ännu en gång pratat om sin beundran för Real Madrids stjärna Cristiano Ronaldo, och beskrev honom som en förebild för alla blivande fotbollsspelare.

Yttern gjorde ett imponerande mål i Spurs 1-1 match mot Norwich City i onsdags, en match som sammanföll med El Clasico där resultatet också blev 1-1.

Och Bale, som tidigare beskrev den portugisiska stjärnan som sin "idol", sade till reportrar: "Jag tycker att sättet som han spelar på gör honom till den bästa all-round spelaren i världen".

"Folk har sagt saker i det förflutna, att det han gör liknar det jag gör. Det enda jag kan göra är att fotsätta spela min fotboll. Han är där uppe och en förebild för varje spelare som vill bli så bra som honom".

"Frisparkstekniken fungerar för honom och han gör många mål, och stora mål. Uppenbarligen gör han något rätt och det känns bra att titta på andra spelare, se hur de spelar, och ta mitt spel till en annan nivå".

"Man sätter sitt sikte på att spela som honom - tillsammans med Messi tillhör han en annan planet. Han är en av fotbollsspelarna som alla strävar efter att bli och jag skulle verkligen vilja vara hälften så bra som han är".

Skriv en kommentar