Jese Rodriguez: "Jag vet inte varför Mourinho inte ger mig en möjlighet"

Akademispelaren tycker att Jose Mourinho borde ge fler akademispelare möjligheten att visa vad de går för i A-laget.

Jese Rodriguez är säker på att han gör tillräckligt bra ifrån sig för att få lite speltid i A-laget, och han har inte problem med att säga det.

"Det finns bra spelare i A-laget, men just nu tycker alla vi i akademin att det har gått en lång tid nu (sedan någon av oss spelade där). Jag vet inte vad som händer, men Mourinho väljer fler spelare från A-laget, vilket är normalt, men jag tycker att akademin spelar också bra" sa Jese Rodriguez till Marca.

"Jag vet inte varför det är så. Jag har jobbat jättehårt, men jag vet inte varför. Jag tänker på mig själv och mitt lag nu, det är min prioritet. Jag kommer att fortsätta jobba hårt och jag hoppas att klubben vet att jag gör det. Jag är dock säker på att de vet det".

"Jag drömmer om att spela för Real Madrid, men gradvis håller jag på att förlora hoppet när jag ser att möjligheterna inte kommer. Om de inte kommer, förlorar man hoppet".

På tal om Mourinho, sade han: "Mourinho är en tränare som kräver en hel del från sina spelare. Jag försökte att lära mig så mycket som möjligt från honom och han har uppenbarligen mycket krav på akademispelarna. Jag lärde mig det jag kunde från honom".

Kommentarer

Higuain20

2013-02-21 - 08:55:40
Helt rätt ,Jese Rodriguez, Borja Garcia , Alex Fernandez borde få chansen

Skriv en kommentar