Jose Mourinho: "Barcelona borde spela fotboll och inte prata om domarna"

Den 50-årige taktikern tycker att Blaugrana borde lyssna på sina egna lektioner som de ger Real Madrid, och därmed sluta klaga på domarna.

Real Madrids tränare Jose Mourinho tycker att Barcelona borde fokusera på sin fotboll istället för att prata om domarna.

Barcelonas tillfälliga tränare, Jordi Roura, uttryckte sin reservation över kvällens domare Alverto Undiano Mallecano, och Los Blancos bossen känner att de bör koncentrera sig på sin match istället.

"Jag föredrar att följa lärdomarna vi har tidigare fått från Barcelona. Lektioner i sportsmannaanda, hur man ska bete sig i fotboll; inte prata om domarna, inte omge dem för att motståndarna ska få gula kort" sade Mourinho sarkastiskt till reportrar, skriver Goal.

"Och självklart, ge lektioner på hur man spelar fotboll, det gör dem jättebra. Det hade varit klokt om de ödmjukt följde denna linje".

Den tidigare Chelsea tränaren ser fram emot matchen på Camp Nou, och fortsatte: "Dessa är matcherna vi gillar att spela. Vi föredrar matcher med denna dimension och svårighetsgrad".

Den brasilianska stjärnan Kaká deltog i Madrids 2-1 vinst mot Deportivo la Coruña i lördags, men Mourinho är inte säker på om den förra AC Milan spelaren kommer att få delta.

"Jag vet inte. Det är inte att jag inte villa säga något, men jag har inte funderat på det. Vanligtvis skulle jag inte säga något. Denna gång vet jag inte".

Skriv en kommentar