Pepe: "Jag hoppas att CL finalen kommer att vara mellan Porto och Real Madrid"

Pepe säger att han skulle vilja ha en Champions League final mellan Real Madrid och Porto, och betonade att hans lag kan besegra Manchester United för kvartsfinalplatsen.

Real Madrid försvararen Pepe har avslöjat att han skulle vilja möta sitt förra lag Porto i Champions Leagues åttondelsfinal på Wembley.

Den portugisiska mittbacken spenderade tre år i Estadio do Dragao innan han flyttade till den spanska huvudstadsklubben år 2007, och han medgav att om Los Blancos inte vinner tävlingen denna säsong, så hoppas han att hans förra lag segrar.

"Jag hoppas att finalen kommer att vara mellan Porto och Real Madrid. Jag har en stor tillgivenhet för mina förra lagkamrater" sa Pepe till Antena 1.

"Det skulle vara en dröm som går i uppfyllelse för mig. Jag följer Real Madrid och stöttar Porto. Om vi inte vinner, så hoppas jag att dem gör det. De är ett lag som inte har så många stora namn, men de har en fantastisk trupp".

Jose Mourinhos män fick ett oavgjort resultat mot Manchester United i den första matchen av åttondelsfinalen, men Pepe är säker på att hans lag kan gå vidare till nästa runda.

"Det är vårt huvudsakliga mål. Vi måste gå tillbaka till Manchester och spela bra på Old Trafford, men vi vet att vi kan göra det".

Kommentarer

Los blancos

2013-02-19 - 20:36:10
Tror det blir realmadrid mot Bayern München !!

Skriv en kommentar