Pepe: "Raphaël Varane kommer att bli den bästa mittbacken i världen"

Den 29-årige försvararen tror att hans lagkamrat kommer att bli den bästa spelaren på hans position inom något år.

Real Madrid försvararen Pepe tror att hans lagkamrat Raphaël Varane kommer att vara en av världens bästa mittbackar i framtiden.

Den franska tonåringen har spelat ett antal imponerande matcher för den spanska huvudstadsklubben, vilket är otroligt med tanke på hans ålder. Och Pepe har avslöjar att han hjälper 19-åringen att förbereda sig själv inför en global framgång.

"Han är en mycket ödmjuk kille, men han har enorm kvalité. I början av säsongen sade jag till honom att inom två år kommer han att bli den bästa mittbacken i världen" sa Pepe till AS.

"Jag hoppas att han fortsätter med sin ödmjukhet och vilja att lära sig eftersom han spelar redan så bra. Jag tror att han kan utveckla sig och all erfarenhet han får kommer att gynna honom".

Kommentarer

Sarah Moberg

2013-02-25 - 19:31:42
hejsan! :D kolla in min vår-outfit jag valt ut från MQ. riktigt snygga plagg och accessoarer! :) det skulle betyda jättemycket för mig i fall du också skulle kunna rösta min outfit i deras pågående tävling.

DIREKTLÄNK: http://sarahmoberg.blogg.se/2013/february/mq-outfit.html

Ali

2013-02-25 - 21:04:01
Vem fann bryr sig om vilka kläder du har valt ( SARAH MOBERG)?

Anonym

2013-02-25 - 21:55:35
Varane är redan bäst /Barca fan

Skriv en kommentar