Rafa Benitez: "Real Madrid är mina älsklingar"

Spanjorens kontrakt i Stamford Bridge löper ut i sommar, och han har blivit nämnd som en möjlig ersättare för Jose Mourinho, som ser ut att lämna Los Blancos.

Rafa Benitez har uttryckt sin kärlek för Real Madrid bland rykten om att han kan vara en av favoriterna att ersätta Jose Mourinho i Santiago Bernabeu.

Chelseas tillfälliga tränare var en av Vicente del Bosques assisterande tränare när det spanska landslagets taktiker jobbade för Los Blancos.

"Jag har ett kontrakt med Chelsea till slutet av säsongen och jag kommer att göra allt för att denna klubb ska nå den bästa framgången" sa Benitez till Radio Nacional de Espana.

"Real Madrid har en bestämd tränare med ett kontrakt, och detta förtjänar respekt. Som en tränare har man alltid sina älsklingar. Jag har en koppling till (Real Madrid) fansen och de har behandlat mig väl".

"Jag anlände till Madrid när jag var 13 år och jag är från Madrid. Men jag vill inte bli iblandad i dessa spekulationer eftersom mina ord tolkas inte alltid rätt".

Skriv en kommentar