Rafael: "Jag vet hur man stoppar världens bästa spelare Cristiano Ronaldo"

 
Den 22-årige försvararen hyllade Cristiano Ronaldo och sade att han vet hur han ska stoppa sin förra lagkamrat i onsdagens CL match.
 
Manchester Uniteds högerback Rafael tycker att Cristiano Ronaldo är den bästa spelaren i världen, men insisterade på att han vet hur man stoppar Real Madrid anfallaren.
 
Den portugisiska målgöraren har gjort 36 mål på 35 matcher för Los Blancos denna säsong, och han har totalt gjort 182 mål på 179 matcher sedan sin 96 miljoner euro flytt från Old Trafford klubben.
 
Trots Ronaldos fantastiska form framför målet, säger hans förra lagkamrat att tiden som han spenderade med 28-åringen kommer att hjälpa honom stoppa Ronaldo på onsdag.
 
"Enligt mig är Ronaldo den bästa spelaren i världen" sa Rafael till The Sun. "Jag tycker att han är den kompletta spelaren och jag gillar honom verkligen. Jag tycker att han är nummer ett".
 
"Jag vet vad han kan göra eftersom jag spelade och tränade med honom jättemycket, så han är inte den typ av motståndare där man skulle säga 'han är bra, men jag vet inte vad han kan göra' - jag vet vad han kan göra".

Kommentarer

enN

2013-02-12 - 18:09:18
"Trots Ronaldos fantastiska form framför målet, säger hans förra lagkamrat att tiden som han spenderade med 28-åringen kommer att hjälpa honom stoppa 27-åringen på onsdag" Hur menas det här?
Svar: Sorry, blev fel där. Det ska stå "(...) som han spenderade med 28-åringen kommer att hjälpa honom att stoppa Ronaldo (28-åring, inte 27-åring) på onsdag".
Real Madriid CF Admin

Skriv en kommentar