Sergio Ramos: "Real Madrid har inte råd med misstag i Champions League"

 
Los Merengues möter Manchester United i Champions Leagues åttondelsfinal på onsdag, och den 26-årige försvararen är medveten om att det inte finns utrymme för misstag i denna match.
 
Sergio Ramos har varnat sina Real Madrid lagkamrater om att de inte har råd att göra ett enda misstag mot Manchester United om de vill vinna Champions League titeln i år.
 
De spanska mästarna är ute efter sin tionde europeiska titel, och trots att den förra Sevilla spelaren förnekade att Los Blancos är besatta av tävlingen, är han fast besluten att ta sig till finalen.
 
"Jag skulle inte kalla det en besatthet" sa Ramos till The Observer. "Det har gått en lång tid nu och alla säger: 'Detta år tar vi La Decima, La Decima, La Decima',".
 
"Självklart känner vi det också, men vi är medvetna om hur svårt det är. Ett misstag och man är ute. Med detta sagt är önskan intensiv och en final på Wembley skulle vara underbar".
 
Ramos sade också att han är glad över att få möta Red Devils i åttondelsfinalen, och sade: "Jag var nöjd med att få United".
 
"I Premier League är de det Madrid är i Spanien: värderingarna och historian. Det de alltid har representerat, filosofin de överför och idealen de kräver av sina spelare är samma (som vår)".
 
"Jag föredrar att spela mot dem än mot ett lag som inte är så stort, men som i slutet överraskar oss. Dessutom gillar jag engelsk fotboll. Min pappa brukade titta på det jättemycket och han hade en mjuk känsla för Manchester United".

Skriv en kommentar