Xabi Alonso: "Liverpool måste vara tålmodiga med Brendan Rodgers"

Den spanska spelaren, som spenderade fyra år i Liverpool, tycker att engelsmännens tränare borde få ett större förtroende av klubben.

Real Madrids mittfältare Xabi Alonso har insisterat på att hans förra klubb Liverpool måste visa tålamod för att kunna nå framgång med tränaren Brendan Rodgers.

Engelsmännen sitter för närvarande på nionde plats i Premier League, de har förlorat kampen i de båda inhemska cuptävlingarna, och är nära en elimination från Europa League efter 2-0 förlusten mot Zenit.

Alonso, som spelade 210 matcher för Merseyside klubben, säger dock att klubben måste ge deras tränare en chans att visa sitt värde.

"Med Brendan bygger Liverpool ett projekt" sa Alonso till BBC. "De måste vara tålmodiga. Vi alla vill se Liverpool slåss för Champions League platserna".

31-åringen, som lämnade Anfield för Santiago Bernabeu sommaren 2009, avslöjade också att hans förra lag finns fortfarande i hans hjärta.

"Jag följer fortfarande Premier League, jag är fortfarande mycket fäst vid Liverpool och jag följer dem. Jag ser mig själv som ett Liverpool fan".

Skriv en kommentar