Cristiano Ronaldo: "Ödmjukhet har gjort mig framgångsrik"

 
Los Blancos målgöraren har sagt att hans attityd har tillsammans med hans naturliga talang hjälpt honom ta sig till toppen.
 
Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har hävdat att en ödmjuk attityd har varit nyckeln till framgången i hans karriär.
 
Den portugisiska stjärnan har vunnit titlar i både England och Spanien, Champions League år 2008 och Ballon d'Or utmärkelsen samma år. Och han tror att hans hårda arbete har hjälpt honom att ta sig till toppen tillsammans med hans naturliga fotbollstalang.
 
"Jag tror att det är upp till talangen och det faktum att jag har jobbat otroligt hårt för att nå mina mål" sa Ronaldo till Fifa. "Man måste vara ödmjuk nog för att veta vad som saknas från ens spel och jobba med det".
 
"Under hela min karriär har jag alltid försökt att lära mig, utveckla mig och vinna troféer. Jag är jätteambitiös. Jag vill alltid vinna och jag kommer att fortsätta att vara såhär tills jag hänger upp mina skor".

Skriv en kommentar