Iker Casillas: "Jag jobbar hårt på träningarna för att strida om min plats i truppen"

 
Den spanska lagkaptenen vill återvända till Los Blancos A-lag, och kommer att göra sitt bästa för att uppnå detta mål.
 
Iker Casillas har insisterat på att han kommer att träna så hårt som möjligt för att återfå sin plats i Real Madrids startelva.
 
Den 31-årige skotträddaren bänkades i Los Blancos nyliga 3-2 förlust mot Malaga av tränaren Jose Mourinho, som valde att starta med Antonio Adan istället.
 
Men efter klubbens första träningspass sedan vinteruppehållet, betonade spanjoren i en presskonferens att han kommer att göra sitt bästa för att hitta vägen tillbaka till startelvan.
 
"Jag jobbar hårt på träningarna för att strida om min plats i truppen" sa Casillas, rapporterar Goal.
 
"Det är det mål som jag siktar på och det är tränaren som bestämmer huruvida jag ska spela nästa match eller inte. Mourinho har vårt fulla stöd och förtroende".
 
"Jag mår jättebra. Jag är ingen maskin, jag måste träna varje dag och det finns vissa gånger då jag inte mår bra, men nu mår jag fint".
 
"Innan varje match måste varje spelare förbereda sig i förväg, både tekniskt och i ögonen på Aitor och Silvino. Den sistnämnda har jag lärt mig jättemycket ifrån".

Skriv en kommentar