Iker Casillas: "Jag skulle vilja pensionera mig i Real Madrid om det är möjligt"

 
Den spanska målvakten är inte längre en obestridd startare för marängerna, men han återstår besluten vid att avsluta sin karriär hos sin barndomsklubb.
 
Iker Casillas har insisterat på att han inte har någon avsikt att lämna Real Madrid, eftersom han vill stanna hos de spanska mästarna tills slutet av hans aktiva karriär.
 
Den erfarna målvakten förlorade nyligen sin plats i Santiago Bernabeu klubbens startelva, men hans ändrade truppstatus har inte påverkat hans önskan att pensionera sig i Real Madrid.
 
"Denna klubb är underbar och speciell, och det är fantastiskt att vara här. Jag är från Madrid och jag spelar för den bästa klubben någonsin, och jag skulle vilja pensionera mig här om det är möjligt" sa Casillas till klubbens officiella hemsida.
 
"Jag måste tacka människorna för kärleken som de har alltid visat mig. Ända sedan jag var 17 år har jag varit under mikroskopet".
 
"Jag har gjort det jag borde ha gjort för att få folk att känna sig stolta över att bära tröjan. Det är glädjande att de kommer att komma ihåg mig. Jag har en speciell typ av kärlek [för dem] och det är uppskattat".

Skriv en kommentar