Nuri Sahin har lånats ut till Borussia Dortmund i 18 månader

 
Sahin lämnade BVB för Real Madrid år 2011, men han har aldrig lyckats visa sin bästa form i varken Santiago Bernabeu eller Liverpool, och nu har han återvänt till sin gamla klubb.
 
Borussia Dortmund har bekräftat att Nuri Sahin, som lämnade tyskarna år 2011 för Real Madrid, har återvänt till Bundesliga klubben för att stanna där i 18 månader på lån.
 
Den turkiska mittfältaren misslyckades säkra en plats i den spanska huvudstadsklubben och lånades ut till Liverpool, där hans spelchanser inte var så höga.
 
Han förväntades stanna i Anfield klubben för resten av säsongen, men har nu förkortat sin vistelse i Premier League för att återvända till sin pojkklubb.
 
"Han är tillbaka! Välkommen hem, Nuri!" skrev Borussia Dortmund på Twitter.

Självaste Sahin kommenterade flytten, och sade: "Jag insåg att som en fotbollsspelare och människa hör jag hemma här till 100 procent. Samtal med Dortmund startade för en vecka sedan. Sedan, för två dagar sedan, fick vi en signal från Madrid".

"Jag vill hjälpa laget, jag kan fortfarande spela fotboll. Jag är en bättre spelare nu, även om jag inte fick så mycket speltid".

Skriv en kommentar