Nuri Sahin: "Jag var inte lycklig i Real Madrid eller Liverpool"

 
Den turkiska spelaren avslöjade att han är nöjd med flytten tillbaka till Dortmund, och förnekade att han misslyckades i den vita tröjan.
 
Borrusia Dortmunds mittfältare Nuri Sahin har medgett att han inte var lycklig i Real Madrid eller Liverpool, vilket ledde till hans dåliga prestationer.
 
Den turkiska spelaren återvände till de tyska mästarna tidigt i januari efter 18 månader borta från Signal Iduna Park, och han avslöjade att han ville flytta tillbaka till sin gamla klubb så att han kunde njuta av sin fotboll igen.
 
"Jag kan bara spela 100 procent när jag är lycklig. Så var inte fallet i Madrid och Liverpool" sa Sahin till uhr Nachrichten.
 
"Det är därför jag ville återvända till Dortmund. Jag hoppas att denna historia kommer att pågå under en lång, lång tid. Jag vet var jag vill befinna mig, och jag är där nu".
 
Den 24-årige playmakern vägrade att hävda att hans period i Santiago Bernabeu klubben var misslyckande och betonade att om han inte hade varit skadad hade han varit en mycket viktigare spelare för de spanska mästarna.
 
"Jag har länge tänkt på detta, det kostar en hel del energi. Jag vet att det hade varit annorlunda om jag inte hade varit skadad. Men det är mitt öde".
 
"Det kan ha sett ut som att jag misslyckade, men jag ser det inte som det. Under min tid i Madrid led jag av skador i mitt intraartikulära ligament (knät) tre gånger på en så kort tidsperiod".

Skriv en kommentar