Xabi Alonso: "Jag har ingen tvekan om att Ronaldo har kubbens stöd"

 
Den 31-årige Alonso är säker på att hans lagkamrat trivs i Santiago Bernabeu klubben, och lade till att han skulle förnya anfallarens kontrakt om det var upp till honom.
 
Xabi Alonso tror att Cristiano Ronaldo är lycklig med sitt liv i Real Madrid, och tror inte att den 27-årige anfallarens moral kommer att skadas på grund av att han inte vann Fifa Ballon d'Or priset.
 
Den portugisiska stjärnan förlorade kampen om den prestigefyllda utmärkelsen av sin ärkerival Lionel Messi, men den spanska mittfältaren är säker på att hans lagkamrat kommer att återstå fokuserad på sitt spel.
 
"Cristiano Ronaldo ser ut att må perfekt. Vi båda närvarande i Fifa galan och vi tänker bara på Celta matchen nu" sa Alonso i en presskonferens, rapporterar Goal.
 
"Jag tror att Cristiano är lycklig här, och publiken är nöjda med honom. Jag har ingen tvekan alls om att han har kubbens stöd".
 
"Självklart, om det var upp till mig skulle jag förnya Cristianos kontrakt".

Skriv en kommentar