Aitor Karanka: "Det var ett nöje att jobba med Mourinho"

39-åringen hyllade sin förra kollega och sade att var ett nöje att jobba med Mourinho under portugisens tre år i Santiago Bernabeu.

Real Madrids assisterande tränare, Aitor Karanka, har hyllat Jose Mourinho och sade att det var en ära att jobba med den portugisiska tränaren i tre år.

Den nya Chelsea bossen hade en misslyckad sista säsong med Los Blancos, där han förlorade alla titlar samt hamnade i konflikt med ett antal spelare.

Den 50-årige taktikern har dock haft en påverkan på Karanka, som säger att det var ett privilegium att jobba med Mourinho.

"Jag var personen som kände Mourinho mer än någon annan och jag måste säga att det var ett nöje att jobba med honom" sade Karanka till DTLux Magazine.

"Jag är stolt över att kunna säga att jag är vän med honom. Det var min första erfarenhet i träningsfältet, och det var en otrolig upplevelse med honom".

Skriv en kommentar