Cristiano Ronaldo: "Jag saknar Manchester United"

Den portugisiska kaptenen medgav att United har fortfarande en plats i hans hjärta, men betonade att han vill spela för Real Madrid.

Cristiano Ronaldo medgav att han saknar Manchester United och den engelska fotbollen, men insisterade på att han är lycklig i Real Madrid.

Den 28-årige portugisen har kopplats med en flytt tillbaka till Old Trafford, som han spelade för i sex år innan han flyttade till Santiago Bernabeu för världsrekordet 80 miljoner pund.

Anfallaren vann åtta troféer och gjorde 100 mål under sin tid med United, och samtidigt som han avslöjade att han fortfarande känner sig känslomässigt bunden till klubben, insisterade han på att han inte har några planer på att lämna Madrid för tillfället.

"Jag saknar den engelska fotbollen" sade Ronaldo till reportrar i ett evenemang i Singapore, rapporterar Goal.

"När jag spelade för Manchester United hade jag några av mina bästa år av min karriär. Alla vet att det är en klubb som fortfarande finns i mitt hjärta, och som jag verkligen, verkligen saknar".

"Men nu lever jag i Spanien. Jag njuter av att spela här också. En del av mitt liv är där, men i framtiden vet man aldrig. Jag är jätte, jätteglad i den spanska ligan".

Skriv en kommentar