Podolski skulle välkomna Higuain till Arsenal: "Det är bra när toppspelare kommer"

Den 28-årige tysken känner sig inte hotad av Higuain som kan signera för Gunners i sommar, utan är snarare glad över att se stora spelare signera för hans klubb.

Arsenals anfallare Lukas Podolski skulle välkomna ankomsten av Real Madrids anfallare Gonzalo Higuain i Emirates Stadium om argentinaren lämnar den spanska huvudstadsklubben för London.

Gunners är intresserade av målgöraren och har lagt ett bud på 27 miljoner euro på den tidigare River Plate stjärnan, men budet är fortfarande för lite för Los Blancos som vill ha åtminstone 30 miljoner euro.

Om Higuain signerar för engelsmännen kommer Podolskis startplats att vara i fara, men tysken är inte orolig över att bli överskuggad av latinamerikanen, utan han är glad över att klubben signerar kvalitetsspelare.

"Det är alltid bra när bra spelare kommer, jag oroar mig inte över en speciell spelare och det är definitivt inget problem för mig" sade Podolski till The Sun.

"Jag är tillräckligt stark, jag har mina egna kvalitéer och när bra spelare kommer betyder det att jag kommer att spela med bra spelare".

"Varje säsong kommer nya spelare medan andra går, men jag tror att det är en bra nyhet om toppspelare kommer. Vi hoppas att Arsenal kommer att toppa ligan denna säsong".

"Tack gode gud att den engelska fotbollen inte är som den spanska fotbollen där det endast finns två lag, Barcelona och Real Madrid som kämpar för topplatsen. I Premier League finns det fem, sex eller till och med sju topplag".

Skriv en kommentar