Alvaro Arbeloa: "Jag kan inte se Mourinho återvända till Real Madrid"

Den spanska försvararen tror inte att hans förra tränare kommer någonsin att återvända till Real Madrid igen.

Alvaro Arbeloa tror inte att Jose Mourinho kommer att träna Real Madrid någon mer gång efter att han lämnade Santiago Bernabeu för att ta över Chelsea.

Den portugisiska tränaren avslutade sitt treårsregim i den spanska huvudstadsklubben efter en trofélös säsong, men presidenten Florentino Perez har antytt på att han kan återvända till klubben i framtiden.

Arbeloa tror dock att hans tid med Los Blancos är över, men betonade att han verkligen njöt av att jobba med den tidigare Inter tränaren.

"Jag kan inte se Mourinho återvända till Real Madrid" sade Arbeloa till La Sexta. "Det finns vissa människor som inte gillar att ha en tränare som inte låter dig vila.

"Jag föredrar folk som Mourinho, som säger vad han exakt vill ha från oss".

Arbeloa har pekats ut som en svag länk i Real Madrid under det senaste året, och högerbacken medgav att han måste förbättra sig.

"Det har varit min värsta säsong sedan jag anlände hit. Jag har inte producerat tillräckligt bra prestationer och jag är medveten om det".

Skriv en kommentar