Andriy Shevchenko: "När man spelar för Madrid måste man stanna i Madrid"

Den ukrainska ikonen känner att Ronaldo skulle göra ett stort misstag om han beslutar sig för att lämna den spanska huvudstadsklubben, speciellt nu när Carlo Ancelotti har tagit över tränarjobbet.

Andriy Shevchenko råder Cristiano Ronaldo att stanna i Real Madrid, och sade att alla professionella spelare som spelar för Los Blancos når höjdpunkten av sin karriär.

Det har rapporterats att den portugisiska spelaren överväger att återvända till Manchester United, men Shevchenko tycker att den 28-årige anfallaren kommer att göra ett misstag om han lämnar marängerna.

"Jag vet inte varför Cristiano skulle vilja lämna" sade Shevchenko till AS. "När man spelar för Madrid måste man stanna i Madrid".

"Vi alla hade velat spela där. Jag tror inte att man kan gå mycket längre än det i sin karriär".

Shevchenko säger att Ronaldo skulle gynna Madrid om han stannar i Santiago Bernabeu klubben, då han kommer att kunna jobba med den nya tränaren Carlo Ancelotti.

"Jag är säker på att Ancelotti kommer att vara vän med alla - inte bara Cristiano Ronaldo, och han kommer att öppna dörrarna för alla i omklädningsrummet".

"Han kommer att skaka om Real, men på ett bra sätt, som en frisk fläkt. Jag är säker på att han vill övertyga Cristiano att stanna och vara den bästa".

"Jag tror inte att det finns så många lag som passar Carlos typ och spelstil som Real Madrid. De är gjorda för varandra".

Skriv en kommentar