Iker Casillas avslöjar: "Mourinho fick mig att gråta"

Los Blancos målvakten har medgett att han fick lida när den portugisiska tränaren fick honom att sitta på bänken i fem månader.

Iker Casillas har avslöjat att den tidigare Real Madrid tränaren Jose Mourinho fick honom att gråta.

Den spanska kaptenen blev utfryst under den andra halvan av förra säsongen, och han blev tvingad att spendera fem månader på bänken efter att ha förlorat sin plats till Diego Lopez på grund av en skada som han plockade upp i januari.

"Jag har gråtit" medgav Casillas i en intervju med Fifa. "Jag har lidit, jag har mått dåligt och jag har haft sömnlösa nätter".

Casillas medgav att han var så upprörd över situationen att han övervägde att lämna klubben han har representerat sedan han startade sin fotbollskarriär, innan Mourinho så småningom lämnade för Chelsea.

"Jag är en Madridista ända ner till min själ och för mig är klubben viktigare än allt annat" förklarade han. "Jag skulle vilja pensionera mig i Real Madrid, men jag kommer inte att skapa problem om en tränare inte vill ha mig".

Kommentarer

LOS BLANCOS

2013-06-28 - 19:32:36
OHH crying baby , ofta att han gråter

Skriv en kommentar