Jese Rodriguez: "Jag gillar att bli jämförd med Cristiano Ronaldo"

Den 20-årige akademispelaren har uttryckt sin beundran för Cristiano Ronaldo, och sade att han hoppas att han kommer att bryta sig in i A-laget nästa säsong.

Real Madrids akademispelare Jese Rodriguez medger att han gillar jämförelsen med Cristiano Ronaldo, och avslöjade att han skulle vilja bli en legend i Los Blancos.

Den 20-årige spelaren imponerade på klubbens Castilla lag säsongen 2012/2013 där han gjorde 22 mål i Segunda Division.

"Jag har gillat många spelare: brasilianska Ronaldo och Ronaldinho, men min favorit är Cristiano Ronaldo. Jag gillar att bli jämförd med honom" sade Jese till Marca.

"Jag älskar hans passion. Han blir aldrig trött på att göra mål och han vill alltid ha mer".

"Klubbens president är nöjd med mig. Jag hoppas att jag kommer att nå ett avtal med klubben så att jag kan stanna. Jag vill verkligen spela för A-laget".

Kommentarer

Anonym

2013-06-18 - 16:08:03
Hoppas han får några chanser i a laget kommande säsong. Vill se hur bra han är i laliga.

Skriv en kommentar