Jese Rodriguez: "Mourinho gav mig aldrig chansen"

Akademispelaren tycker att han blev orättvist förbisedd av den portugisiska tränaren, men hoppas att han kan växa som en spelare genom att lära sig nya saker av spelare som Cristiano Ronaldo.

Jese Rodriguez har kritiserat Jose Mourinho för att han aldrig gav honom chansen att lysa i Real Madrid, och hävdade att han förtjänade en mer framträdande roll.

Den 20-årige yttern ses som en av Los Blancos bästa talanger, men trots att han spelade 38 matcher samt gjorde 22 mål för B-laget förra säsongen, spelade han inte en enda gång för A-laget. Och Rodriguez tror att Chelsea tränaren förbisåg klubbens ungdomsakademi under hans treåriga regeringstid på Santiago Bernabeu.

"Kanske ansåg klubben att de inte behövde ha några fler akademispelare, och Mourinho trodde att han behövde signera spelare från andra lag" sade Rodriguez till AS.

"Jag tycker att jag kanske borde ha fått fler möjligheter. Det var i alla fall vad Mourinho tyckte och han är inte här nu, så vi får se vad som händer i framtiden och vad den nya tränaren tycker".

Rodriguez sade sedan att han njuter av atmosfären i Real Madrid, och att han hoppas att han kommer att lära sig mycket av spelare som Cristiano Ronaldo.

"Toril, precis som Karanka, har haft en avgörande roll i min karriär tack vare hans jobb denna säsong, och han lärde mig mycket under träningarna varje dag".

"Jag har en jättebra relation med alla A-lagsspelare - Sergio Ramos, Iker Casillas, Alvaro Morata, Xabi Alonso. Jag har spenderat mycket tid med Ramos".

"I omklädningsrummet ser jag upp till Cristiano Ronaldo. Det är omöjligt att inte göra det. Han är en av de bästa spelarna i världen och jag har mycket att lära mig från honom".

Skriv en kommentar