Jose Mourinho: "Jag kommer att vara Chelseas tränare i slutet av veckan"

Den portugisiska tränarens kontrakt med Real Madrid har närmat sig sitt slut, och han förväntar sig träna Chelsea redan nästan vecka.

Jose Mourinho förväntar sig att bli utsedd till Chelseas nya tränare i slutet av veckan, efter att ha officiellt meddelat att han kommer att lämna Real Madrid.

Den portugisiska tränaren hade en misslyckande sista säsong i Santiago Bernabeu klubben, och han påstås ha hamnat i konflikter med ett antal spelare.

"Jag kan inte prata som en Chelsea tränare eftersom jag inte är det" sade Mourinho till Punto Pelota i en intervju.

"Just nu är jag inte det. På måndag kommer att jag att gå till London och jag tror att mellan måndagen och slutet av veckan kommer jag att vara Chelseas tränare. Men just nu är jag inte det".

"Vi får vänta och se om jag jag är Chelseas tränare eller inte, men jag skulle vilja vara det eftersom jag har varit lycklig där och jag tror att folket älskar mig där".

"Man måste söka efter det (lyckan). Livet är fint och kort och man måste söka efter det bästa för en själv".

Skriv en kommentar