Luka Modric: "Gareth Bale skulle passa perfekt i Real Madrid"

Den kroatiska playmakern tror att Bale skulle hjälpa Santiago Bernabeu att gå ett steg framåt, och betonade även att han vill stanna i Real Madrid.

Enligt den tidigare Tottenham spelaren Luka Modric skulle Gareth Bale passa perfekt i Real Madrid.

Goal rapporterade tidigare i veckan att Los Blancos president Florentino Perez har gjort Bale till sin förstahandsmåltavla och han är villig att erbjuda yttern 235 000 euro i veckan för att signera honom från White Hart Lane.

Engelsmännen förväntar sig dock att walesaren kommer att stanna i klubben och har erbjudit honom ett avtal värt 130 000 pund i veckan, men Modric tror att hans tidigare lagkamrat skulle göra en enorm inverkan i den spanska huvudstadsklubben.

"Det är en komplicerad fråga för mig eftersom jag spelade i Tottenham med honom" sade Modric till Marca. "Jag kan berätta för dig att vi är vänner och att han är en exceptionell spelare".

"En klubb som Real Madrid, Tottenham eller vilken annan klubb som helst kan endast gynnas av att ha en spelare som honom".

"Eftersom Real Madrid är ett lag med stjärnor skulle Bale passa perfekt. Han skulle ge oss en annorlunda dimension. Om han signerar eller inte berör klubben, men om han hamnar i Real Madrid kan det endast vara bra för oss".

"Han kan skjuta, han har styrka och snabbhet och han är den typ av spelare som kan hjälpa oss att gå ett steg framåt".

Modric pratade även om sin framtid, och sade: "Jag har ingen tvekan på att jag kommer att stanna. Jag vill stanna i världens bästa klubb".

"Det är ett nöje att vara här. Jag vill visa mer i framtiden och jag tänker inte på något annat än att stanna här nästa säsong. Jag tror att Real har endast sett en liten del av mitt spel. Jag kan spela bättre".

Skriv en kommentar