Luka Modric: "Jag vill inte lämna Real Madrid i sommar"

Den tidigare Tottenham spelaren, som signerade för Los Blancos sommaren 2012, vill stanna i Santiago Bernabeu, och hyllade sin förra tränare Mourinho.

Real Madrids mittfältare Luka Modric insisterar på att han inte har någon avsikt att lämna den spanska huvudstadsklubben i sommar, men medgav att ett antal klubbar har kontaktat honom.

Den kroatiska spelaren har kopplats med en flytt till Chelsea, för att förenas med den nyligen avgångna Los Blancos tränaren Jose Mourinho, men playmakern har lugnat ner dessa spekulationer.

"Jag tänker inte ens på möjligheten att lämna Real Madrid i sommar, men det finns intresse från andra klubbar" sade Modric till den engelska tidningen The Sun.

"Alla barn som spelar fotboll drömmer om att spela för Real Madrid. Det var samma sak med mig. Självklart blev jag ledsen när Jose Mourinho lämnade. Det var han som insisterade på att signera mig till Madrid".

"Han är en fantastisk tränare och jag känner mig hedrad över att ha fått jobba med honom. Han imponerade verkligen på mig".

"Det är ett nöje att spela i hans lag och prata om fotboll med honom. Jag önskar honom det bästa i Chelsea. Jag tror att han ännu en gång kommer att använda all sin kunskap och skicklighet i Stamford Bridge".

Kommentarer

Anonym

2013-06-10 - 14:09:30
JA stanna

Skriv en kommentar