Mesut Özil och Sami Khedira tackar Mourinho på Facebook

De tyska spelaren använde sig av den sociala median för att uttrycka sin tacksamhet till sin förra tränare.

Real Madrid stjärnorna Mesut Özil och Sami Khedira har tackat Jose Mourinho efter att tränaren lämnade Los Blancos för en flytt tillbaka till Chelsea.

Den portugisiska tränaren fick äntligen igenom sin önskan att flytta tillbaka till Stamford Bridge klubben efter ett sista år i Santiago Bernabeu klubben, där han rapporteras ha hamnat i konflikt med ett antal spelare.

Den 50-årige taktikern verkar dock ha haft en stor betydelse för klubbens tyska spelare, Özil och Khedira - som båda signerades av Mourinho år 2010 - och duon använde sig av Facebook för att uttrycka sin tacksamhet till bossen.

"Kära Jose Mourinho. För tre år sedan tog du mig till Real. Under dessa tre år har du lärt mig jättemycket och gett mig mycket självförtroende. För detta vill jag tacka dig och önska dig all lycka i framtiden" skrev Özil.

"Jag vill tacka honom för möjligheten han gav mig i Real. Jag vill tacka honom för stödet han gav mig. Han har alltid stöttat mig, speciellt när jag kritiserades av pressen. Jag vill tacka honom. Jag kunde utvecklas som en spelare med honom, och jag har också mognat som en person" skrev Khedira.

Skriv en kommentar