Morata hotar att lämna Real Madrid: "Jag måste tänka på vad som är bästa för mig"

Den unga spanjoren har medgett att han kommer att behöva tvinga fram en flytt från Real Madrid om klubben signerar en ny anfallare.

Alvaro Morata har hotat att lämna Real Madrid i sommarens transfermarknad om de signerar en annan anfallare inför säsongen 2013/2014.

Den 20-årige anfallaren har varit en av de bästa stjärnorna i EM U-21 i Israel, där han har gjort tre mål på lika många matcher. Han har dock inte fått regelbunden fotboll i Madrid på grund av den hårda konkurrensen.

Gonzalo Higuain tros lämna Los Blancos i sommar, Tottenhams Gareth Bale har starkt kopplats med de spanska giganterna och Morata är övertygad om att han inte kommer att få mer speltid nästa säsong.

"Om jag ska stanna i Madrid eller inte beror på omständigheterna. Om en annan anfallare köps in måste jag tänka på vad som är bäst för mig och då överväga att lämna klubben" sade Morata till Cadena Ser

"Jag kommer att prata med tränaren så fort vi får en ny tränare, och vi får ser vad som händer därefter. Om jag lämnar Madrid skulle jag föredra att flytta utomlands".

Moratas kontrakt med Santiago Bernabeu klubben löper ut sommaren 2015.

Kommentarer

Roni

2013-06-14 - 13:15:34
Hoppas han lånas ut istället så han kan utvecklas. Just nu är han bra, men han håller inte samma klass som en anfallare i real ska hålla. Han är ju bara 20 år.

Skriv en kommentar