Mourinhos svar till Iniesta: "Jag skadade den spanska fotbollen genom att få ett slut på Barcelonas dominans"

50-åringen blev nyligen anklagad för att ha förstört La Ligas rykte, men har nu hävdat att han blev ett offer för störtande Barcelona.

Jose Mourinho har svarat på Andres Initestas senaste kommentarer om att portugisen har skadat den spanska fotbollen, och sade att han fick lida för att han var tränaren som fick ett slut på Barcelonas dominans under hans tid i Real Madrid.

"Jag skadade den spanska fotbollen genom att vara tränaren som fick ett slut på Barcelonas dominans. Real Madrid vann i Barcelona, Real Madrid vann Copa del Rey, Real Madrid vann mästerskapet - ett historiskt mästerskap eftersom det var en med 100 poäng och 121 mål. Det sårar dem" sade Mourinho, skriver Goal.

"Det var en fantastisk tid för mig, att nå det jag ville nå vilket var tre inhemska titlar. Vi kunde dock inte vinna Champions League , vilket var en ambition. Man vet aldrig vad man kommer att uppnå".

"Innan jag anlände nådde de inte kvartsfinalen på sex år, och vi nådde semifinalen i alla mina tre år. Jag kan säga att jag tränade en stor klubb som Madrid med stolthet".

Mourinhos sista säsong i Spanien visade sig vara kontroversiell då han enligt rapporter hade hamnat i en konflikt med bland annat Iker Casillas, som blev ersatt av Diego Lopez i startelvan.

"Jag är ledsen, men jag spelade med spelarna som jag ansåg var de bästa för laget. Självklart vill jag ha bra relationer med alla, men jag behöver en bra relation med mig själv också och jag måste vara ärlig mot mig själv".

"Om någon har en stor status kan jag inte ge honom speciella fördelar. Det är upp till spelarna att acceptera det eller inte, såväl som median och supportrarna. Alla mina beslut är baserade på meritokrati".

Kommentarer

Anonym

2013-06-11 - 20:54:55
Mourinho ägde Barca med sitt real han har rätt Iniesta är så Siggi att Mourinho fick 100 p och 121 m

Rolf

2013-06-11 - 21:47:11
Real kommer att sakna dig Mourinho.
de kommer att erkänna det förr eller senare.

Perez, media och Cascillas ligger bakom den dåliga säsongen.

Hala Madrid

2013-06-11 - 22:51:16
Önskar han inte drog

Kasper

2013-06-11 - 23:25:32
MMMMHHHMMM, YOU GO GIRL!

Anonym

2013-06-12 - 13:17:57
media var emot mou från första början och perez hjälpte honom inte som han borde gjort. Petningen av Casillas var droppen för många, men jag tycken han gjorde rätt, Lopez gjorde ett riktigt bra jobb.

Anonym

2013-06-12 - 13:19:18
Lovar att Chelsea, med Mourinho, kommer att slå ut oss i nästa CL.

sanna

2013-06-12 - 20:20:14
Kung!!

Skriv en kommentar