Rafa Benitez: "Real Madrid lärde mig att alltid respektera motståndarna"

Den nya Napoli tränaren har goda minnen av sin tid i Real Madrid, och hyllade klubbens värderingar och moral.

Rafa Benitez har betonat att hans tid i Real Madrid har haft en avgörande roll för hans tränarkarriär eftersom Santiago Bernabeu klubben lärde honom att man ska alltid vara respektfull mot sina motståndare.

53-åringen, som nyligen anställdes som Napolis tränare, spelade för Los Blancos ungdomsakademi vid 13 års åldern, och han återvände till klubben senare under sin karriär för att vara en del av tränarpersonalen.

"Jag växte upp i Real Madrid och klubben lärde mig allt jag behövde veta om fotboll" sade Benitez till AS.

"Jag spelade där som ung, och sedan återvände jag till klubben för att jobba med Vicente del Bosque och lära mig att bli en tränare".

"Jag fick min sportutbildning i Madrid. De lärde mig att man ska alltid respektera sina motståndare vare sig man vinner eller förlorar".

"Vi har alla vår egna stil. Jag pratar om vad jag har lärt mig i klubben under min tid där. Jag försöker alltid att vara professionell och respektfull. Det var så jag växte upp".

Skriv en kommentar