Real Madrid sparar tröja nummer 11 till Gareth Bale

Real Madrid är allt säkrare på att Bale kommer att signera för klubben och har lagt undan tröja nummer 11 till yttern.

Tottenham stjärnan Gareth Bales beslut att fira sitt senaste mål med ett så kallat "Elva Hjärtan" har förstärkt rykten som påstår att spelaren kommer att flytta till Real Madrid.

Den engelska tidningen The Sun rapporterade att ytterns nya målgest är det första steget i walesarens marknadsföring som ett globalt varumärke.

Detta innebär att om han flyttar till en klubb som Real Madrid för en rapporterad avgift på 85 miljoner pund, kommer det säkerligen att höja honom till samma kommersiell nivå som några av fotbollens största namn, som bland annat Cristiano Ronaldo och nyligen pensionerade David Beckham.

Och klipska Real Madrid supportrar kommer att vara snabba med att se till att tröja nummer 11 är ledig till dess att Bale anländer till klubben.

Kommentarer

Anonym

2013-06-17 - 16:19:53
jag tror Ronaldo lämnar om bale och cavani kommer, eftersom han kanske inte blir den största stjärnan med flest mål. Han kommer säkert göra många mål men, bale och cavani är inga assist spelare och kommer därför försöka göra mål själva istället för att passa Ronaldo.
MEN HOPPAS HAN STANNAR FÖR VI KOMMER HA VÄRLDENS BÄSTA ANFALL ISÅFALL!!!

Anonym

2013-06-17 - 23:14:57
Ronaldo kommer stanna han har alltid vart realmadrids bästa spelare sen han kom. Men håller med på vad du säger men Ronaldo e inte en svikare:)

MADRIDISTA

2013-06-18 - 00:11:20
Jag tror inte att Cristiano lämnar om Bale kommer, Jag tror faktiskt att det finns en kanske 30% chans att Ronaldo lämnar om Bale inte kommer. Det enda problemet med Bale värvningen blir ju att han kommer att behöva spela högerytter eftersom att inte CR7 kommer att vilja släppa sin vänsterkant och jag tror heller inte att Bale kommer att få spela central offensiv mittfältare eftersom vi redan har Özil,Modric,Kaka(som nog kommer få betydligt mer speltid än tidigare säsonger i Real om Ancelotti tar över) och Kanske Isco. Så är det värt det att spendera 85 miljoner Pund på en spelare som inte får spela på sin favorit position,kanske!

Jag skulle älska att se Gareth Bale i våran vackra tröja men jag tycker att vi i första hand ska fokusera på en värvning av Vidal eftersom att jag inte tycker att vi har någon riktigt perfekt brevid Xabi !

Kakáista!

2013-06-18 - 00:25:49
tror inte ronaldo vill lämna pga av att spelare kommer hit och dit utan snarare för att han e trött på all barca&messi skit. vem fan orkar med el clasico fem gånger om året?? och hur trött blir man inte när messi vinner ballon dor genom fusk varje jävla gång. man blir trött på sånt och han vann ju trots allt ballon dor när han spelade för united dvs i england,premier league!! flyttar han till en annan liga kanske han vinner både titlar och priser.

Anonym

2013-06-18 - 01:42:01
Skulle hellre vilja se modric bredvid vidal. Alonso börjar bli gammal och håller inte lika hög klass längre, men det är bara min åsikt

Madridista

2013-06-18 - 11:00:51
Jag förstår vad du menar med att spela med Luka istället för Xabi,men när vi har fyra stycken offensiva spelare på planen som vi har i en 4-2-3-1 formation så behövs dem defensiva platserna av defensivt tänkande spelare och Luka är ju mer av en teknisk playmaker.Jag vet att Mou spelade med Luka på den platsen men jag tycker att vi ska använda Sami,Xabi,Casemiro(som värvades in),Vidal(som borde värvas in) eller ta upp unge Josè Rodriguez från Castllia.

Jag är väldigt besviken på oss att vi inte tar upp spelare från Castillan nu när vi äntligen har en av våra bästa års kullar.Jag hoppas vi iallafall kan behålla Morata,Jese,Denis och Josè och inte släpper dem vidare som vi gjorde med till exempel Soldado och Negredo för att nämna några!

Reali

2013-06-18 - 15:16:00
Jag tycker hellre att Xabi är kvar med Khedeira eller Gunduyan(?) ifrån BVB. Kommer Bale ryker nog Di Maria och kommer Cavani/Suarez får de konkurrera med Benzema. Tror att Vidal kan vara bra men han håller inte samma klass som Alonso..

Kanske:


Casillas

Ramos/Pepe/Varane/Marcelo
Alonso/Modric
Bale/Özil/Ronaldo
Anfallare(?)

Skriv en kommentar