Cristiano Ronaldo: "Att göra mål mot United skulle vara spektakulärt"

Real Madrid stjärnan förväntar sig bli välkomnad av Manchester United supportrarna på tisdag, och medgav att han skulle vilja göra mål på Old Trafford.

Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har medgett att han skulle vilja göra mål mot Manchester United i returmötet av de två lagens Champions Leagues åttondelsfinal på Old Trafford.

Jose Mourinhos män fick ett oavgjort 1-1 resultat i det första mötet på Santiago Bernabeu, men Ronaldo hoppas att han kan göra mål mot sitt förra lag ännu en gång trots att han inte vet hur han skulle fira det.

"Det skulle vara en vacker känsla" sade Ronaldo till reportrar, skriver Goal. "Om jag gör mål mot dem skulle det vara spektakulärt".

"Jag kan inte säga hur jag skulle fira, det skulle vara något spontant, men jag skulle vilja vara i den situationen".

Den 28-årige stjärnan förväntar sig bli välkomnad av United supportrarna efter hans prestationer med engelsmännen. Under sina sex år i Manchester vann han tre Premier League titlar och en Champions League trofé.

"Jag är säker på att de kommer att hälsa mig välkommen. Efter alla år jag spenderade där och vänskapen jag har (med spelarna) är jag säker på att det är en av platserna där folk kommer att applådera mig mest. Det var en fin tid".

Skriv en kommentar