Eric Cantona: "Jag beundrar Jose Mourinho"

Den legendariska fransmannen har hyllat The Special One, och sättet han hanterar sina lag.

Manchester United legenden Eric Cantona har uttryck sin beundran för Real Madrid tränaren Jose Mourinho, och avslöjade att portugisens närvaro är en av anledningarna till att han följer Santiago Bernabeu klubben.

Den franska ikonen har medgett att han inte är ett fan av Mourinhos pragmatiska tillvägagångssätt, men är full av beröm för sättet den förra Chelsea bossen tränar sitt lag.

"Barcelona är ett av de få lagen som intresserar mig, och självklart Manchester United. Sen är det också Real Madrid, eftersom de har en tränare som Mourinho" sade Cantona till Le Matin.

"Jag är inget fan av hans spelstil, men han har en fantastisk personlighet. Han är mycket intelligent, har en otrolig karisma och ett speciellt sätt att hantera saker och ting. Han säger att en tränare måste vara en skådespelare, och jag håller med honom".

"Det är viktigt att inte alltid visa sina känslor när man är omgiven av sina spelare. Det handlar om vad spelarna måste se och höra".

"Kommer det att gynna laget eller inte när en tränare går in i omklädningsrummet frustrerad och kastar tekoppar överallt? Det beror på situationen och Mourinho vet exakt hur han ska bete sig i varje situation".

"Han drar alltid uppmärksamheten till sig själv. Inte bara på grund av hans ego, utan eftersom han vill ta bort pressen från sina spelare".

"Folk pratar om Mourinho när det finns ett lag med världsmästare. Jag beundrar verkligen det han gör".

Skriv en kommentar