Jose Mourinho: "Cristiano Ronaldo kan efterlikna Paul Scholes och Ryan Giggs"

Den 50-årige bossen känner att hans landsman kan fortsätta spela i flera år framöver, och säger att vad som helst kan hända i den europeiska tävlingen.

Real Madrid tränaren Jose Mourinho tror att Cristiano Ronaldo kan följa Paul Scholes och Ryan Giggs fotsteg, och fortsätta spela sent in i 30-års åldern.

Den 28-årige portugisen har redan spelat över 500 officiella matcher på en klubb nivå, men han har fortfarande en lång väg att gå om han vill hinna ifatt Giggs, som nyligen spelade sin 1000:e match.

"Jag är säker på att Cris kan göra det, men jag vet inte om han vill det" sade Mourinho till The Sun. "Det är poängen med Giggs och Scholes".

"De kan fortfarande spela och de vill fortfarande spela. För fotbollens bästa hoppas jag att Cris kommer att vilja det också".

Mourinho pratade också om Los Blancos senaste Champions League vinst, och sade: "Att vinna på Old Trafford var självklart en viktig vinst och jag vet att vi kan vinna Champions League".

"Men vi vet också att vi kan elimineras i nästa runda eftersom Champions League är full av bra lag. Så jag är lugn".

Skriv en kommentar