Kaká: "Det håller på att gå bättre för mig, speciellt i Real Madrid"

Den 30-årige mittfältaren njuter av sin fotboll nu när han har fått en andra chans i både klubben och i sitt landslag.

Real Madrids playmaker Kaká säger att hans situation i Santiago Bernabeu håller på att förbättras eftersom han känner att han börjar återfå sin form.

Den tidigare Ballon d'Or vinnaren led av ett antal tuffa år i den spanska huvudstadsklubben efter sin 60 miljoner pund flytt från Milan år 2009.

Brasilianaren känner dock att nu när han kämpar för en regelbunden plats i startelvan, njuter han av det nya livet i Madrid, som har lett till en inkludering i Luis Felipe Scolaris trupplista som kommer att möta Italien och Ryssland de kommande veckorna.

"Jag tror att det håller på att gå bättre för mig, speciellt i min klubb. Jag spelar oftare för Real Madrid. Supportrarna visar att de uppskattar mig och det är en extra motivation. Nu hoppas jag att jag kan utnyttja chansen med Brasilien" sade Kaká till brasilianska tidningar, rapporterar Goal.

30-åringen pratade också om återföreningen med sin förra tränare Scolari, och sade: "Det var länge sedan jag såg 'Big Phil'. Det kommer att vara fantastiskt att träffa honom ännu en gång och jobba med honom igen. Jag vet inte hur länge detta kommer att hålla på, men jag hoppas att jag får spela i VM 2014".

Med 83 landskamper är den förra Milan stjärnan truppens mest erfarna spelare.

"Jag är en ny veteran. Jag måste medge att jag inte visste att jag var den som hade spelat flest landskamper, men jag är glad över att ha varit en del av så många trupper och kunna vara involverad i denna nya fas för landslaget".

Skriv en kommentar