Luka Modric: "Matchen mot Manchester ökade mitt självförtroende"

Den tidigare Tottenham spelaren har fått ett ökat självförtroende efter matchen mot de engelska giganterna, och varnade sina lagkamrater om att Galatasaray inte kommer att vara lätta att spela mot i Champions League.

Luka Modric säger att Real Madrids 2-1 vinst mot Manchester United i Champions Leagues åttondelsfinal som ägde rum tidigare denna månad, har ökat hans förtroende oerhört mycket.

Den kroatiska spelaren hade en nyckelroll i sitt lags Champions League framsteg eftersom han gjorde det första målet på Old Trafford.

"Matchen mot Manchester hjälpte mig mycket och gav mig mer förtroende än vad jag hade i början" sade Modric till Real Madrids officiella hemsida.

"Jag hade självförtroende innan också, men inte på samma sätt. Det här är fotboll och allt kan ändras under en match".

Sedan pratade han om den kommande Champions League kvartsfinalen mot Galatasaray, och sade: "Vi är i toppform, men vi måste fokusera på de två matcherna och göra vårt bästa, så som vi gjorde mot Barcelona och Manchester".

"Om vi koncentrerar oss på de två matcherna kan vi ta oss till semifinalen. Det kommer inte att vara lätt. Det är ett bra lag. Speciellt med Drogba och Sneijder, nu är de farligare".

Skriv en kommentar