Mesut Özil: "Jag måste göra fler mål för Real Madrid"

Den kreativa mittfältaren är nöjd med hur han har utvecklats som spelare i Santiago Bernabeu, men känner att han måste göra fler mål.

Mesut Özil har insisterat på att han har blivit en bättre spelare sedan han lämnade Werder Bremen för Real Madrid, men medgav att det finns plats för utveckling när det gäller att göra mål.

Tysken flyttade till Los Blancos sommaren 2010, och sedan dess har han utvecklats till en nyckelspelare i den spanska huvudstadsklubben.

Han känner dock att även om hans huvudjobb är att skapa målchanser snarare än att göra mål, borde han ändå hitta nätet oftare.

"Jag har blivit fysiskt starkare i Real Madrid, och mina prestationer är mer konsekventa" sade Özil enligt det tyska landslagets officiella hemsida.

"Jag fortsätter att ha kul på planen och jag njuter av min fotboll. Självklart har jag mognat som en fotbollsspelare och jag är mer erfaren nu".

"Jag vet att det fortfarande finns vissa aspekter som jag måste förbättra, främst när det gäller mål. Mina nummer kan bli bättre".

"Jag kan skjuta allt fler skott mot målet, även om jag är en playmaker vars jobb är att skapa målchanser snarare än att göra mål".

Kommentarer

Anonym

2013-03-23 - 00:24:05
han har brist på mål

Skriv en kommentar