Nuri Sahin: "Under ett år lärde jag mig jättemycket från Cristiano Ronaldo"

Borussia Dortmund mittfältaren hävdar att han lärde sig mycket från den portugisiska stjärnan i Real Madrid, och avslöjade att han fortfarande pratar med Jose Mourinho.

Nuri Sahin har beskrivit Cristiano Ronaldo som "mycket ödmjuk och vänlig", och insisterade på att han "lärde sig mycket" från den portugisiska spelaren under turkens tid i Real Madrid.

"Det var en fantastisk möjlighet att få spela med honom" sade Sahin till AS. "Han är en makalös professionell spelare, han är otrolig. Under ett år lärde jag mig jättemycket från Cristiano. Kanske kommer några människor att inte tro på mig, men han är mycket ödmjuk och vänlig".

"Att flytta till Madrid var en dröm. Jag gjorde det. Jag skadade mig i det första träningspasset och om det inte hade hänt, är jag säker på att det hade sett annorlunda ut för mig".

"Men sådan är fotbollen. Jag vill inte gå tillbaka till det förflutna. Jag spelar för ett av världens bästa lag, jag låter aldrig mitt huvud falla och jag tror att jag kommer att vara mycket framgångsrik här".

Sahin medgav att han fortfarande pratar med sin förra tränare Jose Mourinho, och sade: "Vi pratar ofta via telefon. Vi pratar lite om fotboll och om livet i allmänhet".

"Tränaren mår bra. Jag tror att matchen mot Manchester United var mycket viktig för Real Madrid. Just nu sitter han i en perfekt position".

"De har gjort ett fantastiskt jobb. Det är inte lätt att slå Barcelona två gånger. Sanningen är att Madrid är en av de stora favoriterna i Champions League. Madrid vill vinna La Decima. Jag vet att förbereder sig för denna".

Skriv en kommentar