Sergio Ramos: "Jose Mourinho är den ideala tränaren för Real Madrid"

Försvararen säger att hans portugisiska tränare är den bästa för Real Madrid jobbet, och förnekade rykten om problem med Barcelona mittbacken Pique.

Sergio Ramos har insisterat på att Jose Mourinho är den perfekta tränaren för Real Madrid.

Rapporter påstår att det finns konflikter mellan portugisen och ett antal spelare, som vill att The Special One lämnar Los Blancos i slutet av säsongen.

"Jose Mourinho är den ideala tränaren för Real Madrid denna säsong och för en lång tid framåt" sade Ramos till Marca.

"Vi båda kämpar för samma sak, det finns ingen tvekan om att han har mitt fulla respekt, han är bossen och den som har ansvar här".

Rykten hävdar att Barcelona och Real Madrid spelarna kommer inte överens i det spanska landslaget, och rapporter påstår att Ramos är långt ifrån vän med Gerard Pique.

"För ett tag sedan sade jag att jag inte skulle gå ut för att ta en öl med honom (Pique), men vi har en mycket professionell relation, det finns inga problem mellan oss. Om jag någon gång måste gå ut för att ta en öl med honom skulle det inte vara något problem".

"Jag har alltid haft en bra relation med spelare från andra lag, inte bara dem från Barcelona. Jag är en stor Madridista, och försvarar mina färger och mitt emblem till döden, men det betyder inte att jag inte kommer överens med spelare från andra lag".

Skriv en kommentar