Sir Alex Ferguson: "Jag tror inte att Mourinho kommer att lämna Real Madrid"

Manchester United bossen är redo inför mötet mot Real Madrid på tisdag, och han tror att "The Special One" kan överraska alla och stanna i Spanien ytterligare ett år.

Manchester Uniteds tränare Sir Alex Ferguson tror att Jose Mourinho kommer att chocka alla och stanna i Real Madrid efter sommaren, trots marängernas kamp i ligan denna säsong.

Den portugisiska tränaren ledde Los Blancos till Primera Division ligan förra året, men för närvarande ligger de på tredje plats i ligan med 13 poäng mindre än ledarna Barcelona.

"Man ser alla dessa rykten om Mourinho, men han har fortfarande två år kvar på sitt kontrakt" sade Ferguson till reportrar, skriver Goal. "Alla tror att han kommer att lämna, men jag hörde det förra året också. Jag är inte säker på att han kommer att lämna".

"Kanske är det möjligt eftersom det finns inget rök utan eld och jag är säker på att många klubbar skulle älska att signera honom. Han har inte gett mig något tecken. Jag vet dock inte hur de (Madrid) kan ersätta någon som honom. Jag tycker att han har gjort ett fantastiskt jobb där".

"En rimlig bedömning av hans tid i Real Madrid har fått mötas av hur bra Barcelona har varit. De har varit ett otroligt bra lag".

"Skulle man verkligen vilja släppa en så bra tränare som honom? Jag tror inte att Perez skulle vilja det, så det ni läser om Chelsea och alla andra lag.. jag tror att det skulle vara svårt för Jose att lämna Real Madrid eftersom han är på topp".

Skriv en kommentar