Wesley Sneijder: "Det kommer att vara känslomässigt att spela mot Real Madrid"

Holländaren ser fram emot de kommande matcherna mot sin förra klubb, och han hoppas att hans lag kan slå marängerna.

Galatasarays mittfältare Wesley Sneijder ser fram emot Champions League kvartsfinalen mot Real Madrid, och medgav att det kommer att bli en känslomässig runda för honom.

Den nederländska stjärnan bar Santiago Bernabeu tröjan mellan 2007 och 2009, innan han lämnade klubben för Inter, och han har fortfarande goda minnen av sin tid med Los Blancos.

"Det här är en tuff lottning, men den är fantastisk på en känslomässig nivå" sade Sneijder till De Telegraaf.

"Jag hade turen att vinna ligatiteln i min första säsong med Real Madrid, och jag har fortfarande varma känslor för Jose Mourinho, som jag är fortfarande i regelbunden kontakt med. Mourinho är jätteviktig för mig eftersom jag vann Champions League tack vare honom".

"Real Madrid är uppenbarligen favoriterna, men vi kommer att försöka göra det så svårt som möjligt för dem. Vi kan överraska dem".

Kommentarer

Alex

2013-03-18 - 01:16:15
Du är en fantastisk spelare med en fantastisk karriär bakom dig... Synd att dina skador förstörde för dig att få sitt riktiga erkännande tidigare i real! Önskar dig all lycka Wesley

Skriv en kommentar