Carlo Ancelotti: "Det skulle vara ganska svårt att avslå Madrid"

Trots att Ancelotti känner sig lycklig i den franska huvudstaden, vet han inte om han kan motstå frestelsen att flytta till Real Madrid om chansen kommer.

Carlo Ancelotti har medgett att det skulle vara svårt att avvisa Real Madrid om de spanska giganterna försöker signera honom i sommar, men betonade att han känner sig lycklig i Paris Saint-Germain.

Den italienska tränaren ses som en möjlig ersättare för Jose Mourinho, som förväntas lämna Santiago Bernabeu klubben för Chelsea i slutet av säsongen, och den 53-årige taktikern avslöjade att han har var redan nära att träna Los Blancos en gång tidigare.

"Det skulle vara ganska svårt att avslå Madrid" sade Ancelotti till Sky Sport.

"Jag vet inte om min framtid ligger i Real Madrid. I det förflutna var jag nära en flytt till Madrid, men det slutade med att jag signerade för Chelsea istället".

"Inget vet vad som kommer att hända i framtiden, men jag är lycklig i PSG och jag kan stanna här under en lång tid. Jag njuter av livet i Paris. Jag vill vinna Ligue 1 och fira titeln".

Kommentarer

rolf

2013-05-04 - 19:03:28
Mourinho är värdlen bästa tränare, om han vill lämna så Real borde signera bayren eller Brosia Dortmond tränare

Inte denna idiot.

Skriv en kommentar