Daniel Carvajal: "Jag känner mig redo att gå tillbaka till Real Madrid"

Högerbacken har uttryckt sin önskan att återvända till Real Madrid någon gång i framtiden.

Bayer Leverkusen försvararen Daniel Carvajal har medgett att han drömmer om att flytta tillbaka till Real Madrid i framtiden.

Den 21-årige spelaren lämnade Santiago Bernabeu klubben förra sommaren för att spela mer regelbunden fotboll i BayArena klubben, där han snabbt fick en startplats.

Efter att ha hjälpt sitt lag att säkra Champions League fotboll med sina 32 imponerande prestationer i den röda tröja, tror Carvajal att han kommer att spela den bästa fotbollen i hans liv.

"Att spela mot världsklasspelare gör dig till en bättre spelare. Jag har finjusterat de punkter där jag har varit stark" sade Carvajal till Marca. "Taktiskt sett har jag blivit bättre".

"Jag tror på mig själv och jag känner mig redo att gå tillbaka till Real eller spela i Champions League med Leverkusen. Jag ser mig själv som en Madrid supporter. Jag föddes som ett Madrid fan".

"Jag bar tröjan i tio år och Madrid finns i mitt blod. Just nu spelar jag för Bayer till 2017, och jag vet inte om jag kommer att gå tillbaka".

Kommentarer

Los blancos

2013-05-26 - 14:18:31
Jag vill hellre ha piszcek som vår nya högerback :(

Daniel PV

2013-05-26 - 14:32:37
Välkommen tillbaka Carvajal <3
Los blancos: hade du haft koll på läget hade du velat ha Carvajal som är minst lika bra som piszcek som högerback i real. Bättre att ha folk från akademin. Mer hjärta i laget

Moronaldo

2013-05-26 - 18:06:32
jävla va grym Carvajal är

Anonym

2013-05-27 - 00:16:11
Han har visat vilja att komma tillbaka. Är han inte köpt innan sommaren ä slut ska Perez avgå

Skriv en kommentar