Jose Mourinho gratulerar Barcelona för ligatiteln: "Det är det minsta vi kan göra"

Den portugisiska tränaren hyllade rivalerna Barcelona för ligavinsten, innan han pratade om Varanes skada samt Pepes utestängning från laget.

Real Madrids tränare Jose Mourinho medgav att Barcelona förtjänade La Liga titeln i lördags, natten då hans män gav katalanerna ligan.

Gonzalo Higuains kvitteringsmål i gårdagens match mot Espanyol var inte tillräckligt för Los Blancos som var tvungna att vinna för att fortsätta hålla hoppet om ligatiteln vid liv.

"Först av allt vill jag gratulera Barcelona, deras tränare, deras spelare, deras fans" sade Mourinho till journalister efter matchen, rapporterar Goal.

"Jag tycker att det är logiskt att gratulera dem. Förra året vann vi och pratade om att vi vann en stor titel, och nu är det vettigt att prata om vikten av deras prestation, det är det minsta vi kan göra".

Sedan frågade median om tränarens beslut att bänka Pepe, och Mourinho svarade: "Ni pratar alltid om en spelare och det verkar inte relevant. Ligan har nya mästare och ni pratar om en spelare. Jag är en tränare. Jag behöver inte förklara någonting".

"Från den första till den sista dagen kommer jag alltid att välja vilka spelare som ska spela. Ibland delar jag med mig av skälen till mina beslut, ibland inte".

Det ser ut som att den skadade Raphaël Varane kommer att missa Copa del Rey finalen mot Atletico Madrid, men Mourinho verkade inte vara orolig.

"På fredag kommer ni att få se vem som spelar och det kommer alltid att vara mitt beslut och min ansvarighet. Halva min läkarpersonal säger att Varane inte kommer att kunna spela cupfinalen".

"Uppenbarligen kan han inte spela en match som alla vill spela, men låt oss inte dramatisera eftersom vi har lösningar. Det finns flera alternativ".

Skriv en kommentar