Gareth Bale: "Cristiano är otrolig, och snart kommer jag att spela min bästa fotboll igen"

Den walesiska stjärnan är medveten om portugisens talang, och varnade sina rivaler att de kommer att se mycket mer av honom nu när han har återfått sin form.

Real Madrid stjärnan Gareth Bale har uttryckt sin beundran för lagkamraten Cristiano Ronaldo, och sade att han känner sig stolt över att spela med den otrolige anfallaren.

Ronaldo har haft en fantastisk form denna säsong. Han gjorde ett hattrick mot Real Sociedad, vilket var hans sjätte för säsongen, och Bale är medveten om 28-åringens bedrifter.

"Cristiano är otrolig, han gör ett hattrick varje vecka" sade Bale till Real Madrid TV. "Det är ett nöje att spela med honom".

Även Bale har visat en fin form denna säsong. Han har gjort tre mål och fem assist i sju La Liga matcher, men walesaren har varnat sina rivaler att de kommer att se mer av honom under de kommande veckorna.

"Ni har ännu inte sett det bästa av mig. Jag avslutade precis min försäsong och jag kan ge mer. Nu kan jag göra fler mål och hjälpa laget att nå framgång".

"Det var bara en fråga om tid innan jag skulle vara i form igen. Nu ser alla vad jag kan göra. Jag måste fortsätta jobba hårt och förhoppningsvis kommer jag att göra fler mål".

Kommentarer

Daniel PV

2013-11-14 - 20:23:42
In Bale we trust!

Skriv en kommentar