Gareth Bale: "Frisparken mot Galatasaray är ett av mina bästa mål"

Efter sitt otroliga frisparksmål har den tidigare Tottenham stjärnan stöttat sitt lag att göra sitt bästa för att ta sig långt i Champions League.

Real Madrid stjärnan Gareth Bale säger att hans frispark mot Galatasaray måste vara ett av hans karriärs bästa mål.

Den walesiska spelaren nätade 30 meter från mål och gjorde det första målet för Carlo Ancelottis lag som vann matchen med 4-1 trots Sergio Ramos utvisning.

Bale har nu gjort fem mål på sju matcher, och han var på bra humör när han pratade om Madrids vinst på Bernabeu som har skickat dem vidare till åttondelsfinalen.

"Jag är nöjd med matchen och målet jag gjorde" sade Bale till Marca. "Jag har jobbat på mina frisparkar under träningarna och jag hade tur när jag nätade. Det är ett av min karriärs bästa mål".

"För mig finns det ingen gräns på vad vi kan uppnå i denna tävling. Vi har en bra chans att vinna Champions League detta år. Vi visade karaktär och kamratskap när vi spelade så som vi gjorde med en man mindre".

Skriv en kommentar