Gonzalo Higuain: "Real Madrid visade inget förtroende för mig"

Argentinaren kände sig inte uppskattad i Real Madrid och ångrar inte att han lämnademarängerna.

Gonzalo Higuain har avslöjat att Real Madrid inte visade förtroende för honom och betonade att han inte ångrar sitt beslut att lämna Los Blancos för Napoli.

Den argentinska anfallaren bar den vita tröjan mellan åren 2007 och 2013, och under sin tid på Santiago Bernabeu gjorde han över 100 mål i La Liga.

"Jag slutade aldrig känna att jag behövde visa mitt värde om efter om trots att jag visade vad jag kan göra flera gånger" sade Higuain till Cope.

"Allt går så mycket bättre när man har sina lagkamraters, tränarens och direktörernas förtroende".

"Det var inte lätt att lämna Real Madrid. Jag spenderade många år i Madrid, men jag behövde en ny utmaning".

Skriv en kommentar