Iker Casillas: "Cristiano Ronaldo har min röst i Ballon d'Or"

Real Madrid ikonen skapade kontroverser när han inte röstade på Ronaldo förra året, men i år stöttar han den portugisiska stjärnan.

Real Madrids målvakt Iker Casillas har bekräftat att hans Ballon d'Or röst har gått till lagkamraten Cristiano Ronaldo.

Den spanska skotträddaren skapade kontroverser när han röstade på Sergio Ramos istället för Ronaldo i förra årets utdelning, men nu insisterar han på att portugisen har hans fulla stöd denna gång.

"Jag röstade när jag var i Guinea, innan de förlängde röstperioden, och min första röst gick till Cristiano. Mina andra röster kommer att avslöjas snart".

"Cristiano har haft ett spektakulärt år och han förtjänar det. Jag skulle bli förvånad om han inte vinner den. Vissa röstar baserat på hur man spelar, andra röstar på antalet titlar man har vunnit - men för någon att göra 90 mål på 80 matcher är otroligt bra".

"Cristiano sköter sitt snack på planen och han kommer att bli belönad för det. Förhoppningsvis kommer han att vinna Ballon d'Or för sitt spel. Vi är lyckliga eftersom vi har bidragit till hans chanser att vinna den".

Skriv en kommentar