Johan Cruyff: "Jag föredrar Cristiano Ronaldo framför Zlatan Ibrahimovic"

Holländaren har hyllat båda spelarnas kvaliteter, men medgav att han föredrar att se Cristiano Ronaldo delta i nästa års VM.

Den nederlänska ikonen Johan Cruyff skulle föredra att Cristiano Ronaldo kvalificeras till VM 2014 än Zlatan Ibrahimovic.

Barcelona ikonen har betonat att det skulle vara en skam att någon av Real Madrid stjärnan eller Paris Saint-Germain anfallaren missar nästa års turnering, men om han var tvungen att välja skulle han föredra att se Portugal kvalificera sig framför Sverige.

"Det är ett hårt slag för VM att någon av dessa två spelare inte kommer att medverka. Det är en sorglig situation" sade Cruyff till Algemeen Dagblad.

"Jag har ingen riktig preferens mellan dem, men om jag var tvungen att välja skulle jag föredra att se Ronaldo kvalificera sig. Det är dock mer av ett politiskt beslut eftersom jag bor i Spanien".

"De är två olika spelare. Jag har kritiserad båda två i det förflutna eftersom jag tycker att de borde bete sig som förebilder. Barn beundrar dem".

"Men det är en skam för fotbollsvärlden att en av dem inte kommer att vara där med tanke på hur de spelar och antalet mål som Ibrahimovic har gjort under de senaste veckorna".

Skriv en kommentar